Hvorfor spille turnering?

Turneringstennis er ikke kun for dem som vil være de bedste. Det er en naturlig drivkraft og motivationskilde for mange at kunne omsætte det man har lært i træning i sund konkurrence og opleve en bekræftelse af sig selv og sine færdigheders udvikling. Det kan styrke selvtillid og selvværd – uanset resultatet.

At deltage i turnering kan fremme en spillers motivation for tennis fordi barnet modtager feedback om egne præstationer.

Turneringsdeltagelse giver nyt stof til udvikling i den daglige træning – træningen kan bedre målrettes og tilpasses barnets behov.

Turneringer der passer til dig

I Nykøbing F. Tennisklub vil vi gerne give vores juniorer mulighed for at at udvikle sig og opnå venskaber gennem deltagelse i turneringer på alle niveauer - både internt i klubben samt lokalt og senere regionalt/nationalt.

Klubturneringer

Det første sted du som nybegynder stifter bekendtskab med det at spille turnering er de uformelle pointspil der spilles under træningen. Her lærer man gradvist pointsystemet at kende, hvor man ved spilstart skal stå og serve/modtage samt andre grundlæggende færdigheder som senere bliver en helt naturlig og selvfølgelig del af det at deltage i en turnering.

Næste skridt er at deltage i klubbens egne turneringer - eksempelvis Klubmesterskabet. Du kender i forvejen alle deltagere, og der spilles i samme format og efter samme regler som du kender det fra træningen.

Lokale turneringer

Sydhavs Junior Tour er et lokalt turneringssamarbejde blandt klubberne på Lolland & Falster.

Regionale og nationale turneringer

Klubben har, som medlem af den lokale union Tennis Øst (TØ), der igen er medlem af Dansk Tennis Forbund (DTF), muligheden for at tilbyde alle juniorer deltagelse i et væld af turneringer i såvel unions- som forbundsregi. Herunder er listet de væsentligste som du som juniorspiller bør kigge nærmere på:

Info til forældre

Klubben afholder efter behov møder for forældre (og andre interesserede) med fokus på hvordan man som ny juniorspiller i turneringstennis kommer godt i gang med sine første turneringer.

Udover muligheden for at stille spørgsmål giver møderne også et overblik over de mange turneringstilbud der findes både lokalt og nationalt.

Præsentationen fra første turneringsmøde (afholdt i december 2023) kan du finde her på siden. Præsentationen indeholder også relevante links til aktuelle turneringssider, regler og retningslinjer samt sider hvor man kan oprette sin turneringsprofil og evt. tilkøbe spillerlicens mm.

Tag fat i trænerteamet hvis i ønsker at der afholdes endnu et forældremøde hvor mulighederne præsenteres.